Ce este un dosar de presă?

Ce este un dosar de presă?

Dosarul de presă (sau mapa de presă) este unul dintre cele mai importante instrumente folosite în relaţiile cu presa. De ce? Pentru că reprezintă „pîinea jurnalistului”. Astfel, un dosar de presă bun cuprinde toate informaţiile de care are nevoie un jurnalist pentru a-şi scrie materialele de presă într-un stil personalizat. Desi majoritatea jurnalistilor au adevarate baze de date cu ceea ce s-a publicat in domeniul in care scriu, un astfel de instrument îi ajută în activitatea de cercetare pentru articole.

Un dosar de presă profesionist foloseşte o mapă de presă inscripţionată cu sigla companiei, a brandului sau a evenimentului la care se referă, pentru a familiariza jurnaliştii cu identitatea corporată a companiei sau evenimentului pentru care a fost pregătit.

Tipuri de dosare de presă

În funcţie de activitateapentru care au fost pregătite, dosarele de presă pot fi de mai multe feluri:

  • pentru o conferinţă de presă/ eveniment de presă
  • pentru “PR Blitz”/ “Cold Campaign”
  • pentru interviu

Principalele informatii dintr-un dosar de presă:

Fiecare dosar de presă trebuie să conţină informaţii specifice activităţii pentru care a fost creat (în carte vei găsi 3 tipuri de dosare detaliate pentru 3 tipuri de activităţi diferite).

Totuşi, principalele informaţii pe care trebuie să le conţină orice dosar sunt:

  • Opis
  • Material de presă
  • O prezentare a companiei, produsului, vorbitorilor etc.
  • Informatii suplimentare
  • CD/ memory stick cu materialele si fotografiile vorbitorilor

Citeste continuarea aici!

Despre autor

Russenart administrator